[Консультація] Чи можна на час війни видати працівникам трудові книжки

 Із газети  "Все про бухгалтерський облік" № 23 за 2022 р.

Чи може підприємство видати працівникам трудові книжки про всяк випадок, щоб вони не були втрачені? На підставі якого наказу або документа можна оформити таке передання?

ВІДПОВІДЬ: У житті, звісно, немає нічого неможливого. Тож і трудові книжки (далі — ТК) ви, ясна річ, можете видати працівникам, аби вони, не дай боже, не були втрачені. Але тут маємо декілька нюансів.


Перший. Однозначно можна видати ТК, якщо дані з них уже внесено до реєстру ПФУ. Таку видачу навіть передбачено законодавством. У такому разі за наявності належного обліку ТК працівник простісінько може розписатися у Книзі обліку руху трудових книжок і вкладишів до них (ф. № П-10).

Другий. Відомості ще не встигли внести до реєстру ПФУ. Тут вже складніше, але з огляду на ситуацію, що склалася, вважаємо, видати ТК також можна. Зробити це краще за актом приймання-передачі довільної форми, аби по завершенні війни працівник міг на підставі аналогічного акта повернути її роботодавцеві.

Для організації видачі у такому разі доцільно видати наказ, де зазначити, що працівники можуть одержати ТК. Для цього їм слід написати заяву на ім'я керівника і зафіксувати, що видачу ТК слід оформлювати актами приймання-передачі.

Коментарі