Роз'яснення НАДС від 01.03.2022 р. № 147-р/з "Щодо прийому на роботу до державних органів під час воєнного стану в Україні"

 

НАЦІОНАЛЬНЕ АГЕНТСТВО УКРАЇНИ З ПИТАНЬ ДЕРЖАВНОЇ СЛУЖБИ

РОЗ'ЯСНЕННЯ

від 01.03.2022 р. № 147-р/з

Щодо прийому на роботу до державних органів під час воєнного стану в Україні

Відповідно до пункту 3 частини третьої статті 13 Закону України "Про державну службу" (далі - Закон) НАДС роз'яснює.

Законом України "Про правовий режим воєнного стану" визначено зміст правового режиму воєнного стану, порядок його введення та скасування, правові засади діяльності органів державної влади, військового командування, військових адміністрацій, органів місцевого самоврядування, підприємств, установ та організацій в умовах воєнного стану, гарантії прав і свобод людини і громадянина та прав і законних інтересів юридичних осіб.

Статтею 9 цього Закону передбачено, що Кабінет Міністрів України, інші органи державної влади, військове командування, військові адміністрації, Верховна Рада Автономної Республіки Крим, Рада міністрів Автономної Республіки Крим, органи місцевого самоврядування здійснюють повноваження, надані їм Конституцією України, цим та іншими законами України.

На виконання Закону України "Про правовий режим воєнного стану" для здійснення керівництва у сфері забезпечення оборони, громадської безпеки і порядку Указом Президента від 24 лютого 2022 року № 68/2022 утворено тимчасові державні органи - військові адміністрації.

Абзацом другим частини п'ятої статті 4 цього Закону визначено, що у разі набуття районною, обласною державною адміністрацією статусу відповідно районної, обласної військової адміністрації посади державних службовців у таких адміністраціях можуть заміщатися військовослужбовцями військових формувань, утворених відповідно до законів України, особами рядового і начальницького складу правоохоронних органів, служби цивільного захисту, які відряджаються до них у встановленому законодавством порядку для виконання завдань в інтересах оборони держави та її безпеки із залишенням на військовій службі, службі в правоохоронних органах, органах та підрозділах цивільного захисту без виключення зі списків особового складу.

Також відповідно до частини п'ятої статті 3 Закону України "Про військово-цивільні адміністрації" у разі набуття районною, обласною державною адміністрацією статусу відповідної районної, обласної військово-цивільної адміністрації посади державних службовців у таких адміністраціях можуть заміщатися військовослужбовцями військових формувань, утворених відповідно до законів України, особами рядового і начальницького складу правоохоронних органів, які відряджаються до них у встановленому законодавством порядку для виконання завдань в інтересах оборони держави та забезпечення її безпеки із залишенням на військовій службі, службі у правоохоронних органах без виключення із списків особового складу, а також за рішенням керівника районної, обласної військово-цивільної адміністрації на посади державних службовців у такій адміністрації можуть призначатися інші особи, які мають спеціальні знання та досвід, без конкурсного відбору.

Інших винятків з питань призначення на посади державної служби в державних органах в особливий період законодавством не передбачено.

Враховуючи викладене, вступ громадян України на посади державної служби в державних органах здійснюється на загальних підставах відповідно до Закону за результатом конкурсу.

Крім того, з метою забезпечення здійснення повноважень державними органами можливо змінити штатний розпис державного органу, передбачивши замість вакантних посад державної служби посади працівників державних органів, які виконують функції з обслуговування та працівників патронатних служб. Заповнення таких посад здійснюється без проведення конкурсу відповідно до законодавства про працю шляхом укладення трудового договору.

Окремо варто зазначити, що відповідно до положень цивільного законодавства деякі види робіт (послуг) можуть здійснюватись на умовах цивільно-правового договору з державним органом.

 

Голова
Наталія АЛЮШИНА



Коментарі

Популярні повідомлення